Lofoten kehitti täysin uudenlaiset kalahampurilaispihvit, jotka sisältävät runsaasti proteiinia, kun ili nähtävissä merenelävien kulutuksen vähentyminen. Lofoten Proburger on suunniteltu vastaamaan nuoremman kohderyhmän kasvavaan kiinnostukseen ruokavaliota ja liikuntaa kohtaan. Proteiinituotteet ovat lyöneet läpi norjalaisissa vähittäiskaupoissa parin viime vuoden aikana. Nyt Proburgerit on lisännyt kalahampurilaispihvit samaan sarjaan fantastisena proteiinilähteenä ja etenkin nopeana ja terveellisenä ateriana, joka maistuu todella hyvältä!

- Otimme iloisina ja ylpeinä vastaan viestin siitä, että Proburger on nimetty vuoden uutuustuotteeksi NorgesGruppenissa. Konseptin, mediapaketin ja etenkin tuotteiden itsensä kehittämiseen on käytetty useita satoja tunteja. On ollut erityisen palkitsevaa huomata, että Proburgereilla olemme saaneet paljon nuorempia kuluttajia kuin kalahampurilaispihveillä yleensä, sanoo tuoteryhmäpäällikkö Agnete Bell.

Raati perusteli tämän vuoden uutuustuotteen valintaa seuraavalla tavalla:

- Tämän vuoden uutuustuotteen toimittaja on taitava ja innovatiivinen tuotekehitystyössä. Vuoden 2019 Uutuustuotteessa on huomioitu trendi-ilmiö ja lanseerattu tuote, joka vastaa terveydestä ja ruokavaliosta kiinnostuneiden kuluttajien tarvetta. Tämän vuoden uutuustuotteessa yhdistyvät valmisruoka sekä proteiinipitoinen ja funktionaalinen elintarvike.

Norgesgruppen, yksi kolmesta Norjan päivittäiskauppaketjusta, valitsee joka vuosi kaikkien uusien lanseerausten joukosta kyseisen vuoden uutuustuotteen. Kauppaketjussa on yli 1800 ruokakauppaa. Norgesgruppen-ketjun konseptien mukaisia myymälöitä ovat Joker, Menu, Spar, Kiwi ja Bunnpris.