–  «Lofoten» on kehittynyt suurimmaksi kala- ja äyriäistuotemerkiksi Norjan päivittäistavarakaupassa. He ovat rakentaneet tuotemerkkinsä tarjoamalla mielenkiintoisia tuotteita, joiden avulla on helppo syödä terveellisiä ja hyviä ruokia, joita kuluttajat haluavat. Lisäksi "Lofoten" on tuotemerkki, jossa yhdistyy tuoreet puhtaat raaka-aineet, korkea laatu ja ylpeys. Vuonna 2017 Lofotenin kasvu oli 14%. Tämä on vaikuttavaa haasteellisessa tuoteryhmässä. Niin vaikuttavaa, että "Lofoten" on nimetty Nielsenin Merkestyrkepris-palkinnon voittajaksi vuodelle 2018 ", sanoi Nielsenin tuomari Georg Ellingsen. 

Lofoten haluaa itse jakaa palkinnosta kunniaa sekä työntekijöille, asiakkaille että toimittajille:
–  Olemme ylpeitä ja kiitollisia siitä, että Lofoten on ensimmäinen meren herkkujen brändi, joka tuli valituksi merkittävien tuotemerkkien joukossa Merkestyrkepris-voittajaksi. Rajallisilla resursseillamme, sekä markkinointibudjetin että työntekijöiden lukumäärän suhteen, verrattuna muihin vahvoihin tuotemerkkeihin, joiden kanssa kilpailemme täällä, tämä palkinto on suuri kunnia kaikille, jotka ovat antaneet panoksensa Lofotenin menestykseen. Kiitämme kaikkia työntekijöitämme, jotka ovat joka päivä omistautuneet maailman parhaimpien merenelävien kehittämiseen, valmistukseen, myyntiin ja markkinointiin. Meidän on myös lisättävä, että Lofoten-brändi ei ole ainoastaan meidän oma, vaan se kuuluu koko alueelle. Siksi jaamme palkinnon suurella nöyryydellä ja kiitollisuudella myös kaikkien niiden kanssa, joilla on yhteys Lofoteniin. Ja erityisesti ammattikalastajille, jotka luovat perustan olemassaolollemme, sanoo Insula AS: n toimitusjohtaja Sigvald Rist onnellisena.

– Nielsenin Merkestyrkepris-palkinto antaa meille suurta inspiraatiota jatkaa töitä Lofooteilla saadaksemme norjalaiset syömään enemmän mereneläviä ja valitsemaan Lofoten-tuotteita. Ne ovat hyväksi sekä terveydelle että ympäristölle - sen lisäksi, että ne ovat erittäin hyvänmakuisia, nopeita ja helppoja valmistaa. Suuri kiitos kaikille uskollisille kuluttajillemme ja asiakkaillemme, jotka ovat osoittaneet meille luottamustaan, Insula AS: n markkinointijohtaja Camilla Beck Sætre sanoo.

Nielsenin Merkestyrkepris-palkinnon aiemmat voittajat:
1995 – Friele Kaffe. 1996 – Farris. 1997 – Coca Cola. 1998 – Pizza Grandiosa. 1999 – Rema 1000. 2000 – Ringnes øl. 2001 – Freia Melkesjokolade. 2002 – Extra fra Wrigley. 2003 – Laban fra Nidar. 2004 – Toro. 2005 – Pizza Grandiosa. 2006 – Kiwi. 2007 – Pepsi Max. 2008 – Fjordland. 2009 – Ideal Wasa. 2010 – Rema 1000. 2011 – Q-meieriene. 2012 – Norvegia. 2013 – Delikat. 2014 – Coca Cola Zero. 2015 – Kiwi. 2016 – Corona. 2017 – Circle K.